Tuesday 20 December 2005

Goodies!

Windows Mobile 5.0 Pocket PC właśnie odmówił mi zainstalowania się, twierdząc, że brakuje mu komponentów. Strona informacyjna, na którą odsyła nie działa, ale w informacjach o nim zauważyłem teraz mały dopisek - wymaga VS 2005 w wersji wyższej niż Express.


No tak. Całe szczęście, że Politechnika udostępnia studentom konta na MSDN AA (Microsoft Developer Network Academic Alliance). Zajrzałem - VS 2005 Professional wreszcie jest. Takoż biblioteka MSDN do niego. Oczywiście za darmo, z licencją do użytku niekomercyjnego. Microsoft szkoli w ten sposób studentów na nowych programistów znających jego produkty - dla mnie czysty zysk. Czuję się jak dziecko w sklepie z zabawkami - wszystko do wyboru, wszystko bezpłatnie :-] Jedynie Office nie jest dostępny w ten sposób.


Niech tylko skończy się ściągać te 5 płyt...



No i właśnie, licencja. winthux zwracał mi kiedyś uwagę, że nie mogę legalnie pisać darmowego oprogramowania za pomocą VS z MSDN AA. Dziś przestudiowałem jeszcze raz umowę - i jestem (prawie) pewien, że mogę. Jacyś specjaliści?

1 comment:

  1. mozesz pisac darmowe - jedyne zastrzezenie to pisanie oprogramowania komercyjnego, na ktorym zarabiasz - tego nie mozna. oprogramowanie typu freeware, public domain, wszelkie gpl'e, lgpl'e i inne sa jak najbardziej dozwolone.

    a do komercyjnego jest seria express 2005'tki - chociazby w teorii, bo po co instalowac express, jak sie ma za friko prof? ;)

    ReplyDelete