Saturday 21 October 2006

phpBB, RSS, automatyczne logowanie i Google Reader

If you do not speak Polish, please take a look at phpBB support forums.


Dla forum phpBB powstało kilka skryptów generujących feed RSS. Ja od dłuższego czasu używam RSS Feed 2.2.4 i jestem z niego zadowolony. Problemem okazał się dopiero Google Reader. RSS Feed mod obsługuje fora wymagające specjalnych uprawnień użytkownika by je obejrzeć, ale w tym celu wymaga istnienia ciasteczka autologinu (jeśli czytamy RSS z przeglądarki) lub prosi o zalogowanie poprzez mechanizmy wbudowane w protokół HTTP. Niestety żaden czytnik online nie potrafi obsłużyć tej funkcjonalności.


Sposób na obejście tego ograniczenia podpatrzyłem na blogu Olórina - nazwa użytkownika i hasło przekazywane są w żądaniu GET, jako część URL. Oczywiście hasło nie jest wysyłane w postaci jawnej, a jako skrót (hasz). W oryginalnym skrypcie wystarczyły drobne zmiany i wszystko działa.


Przechodząc do konkretów: pobrać można patch lub zmodyfikowane pliki. Jeśli chcesz dodać jeszcze informację do FAQ dla użytkowników forum, możesz skopiować ode mnie z forum poznańskiego klubu fantastyki Ad Astra.

3 comments:

  1. www.newsgator.com tez posiada takowa mozliwosc :)

    ReplyDelete
  2. Nie wiedziałem. Ale z forum korzysta kilkadziesiąt osób, im bardziej uniwersalne rozwiązanie tym lepiej. Z drugiej strony - gdybym sam tego nie potrzebował (przyzwyczaiłem się do Reader'a), to pewnie bym się nie trudził :P

    ReplyDelete
  3. http://newsalloy.com posiada możliwość logowania przy użyciu autentykacji http ;)

    ReplyDelete